Subota, 26 travnja, 2025
NaslovnicaWake upFenomen Thompsonovog koncerta

Fenomen Thompsonovog koncerta

Zapratite nas na Telegramu: https://t.me/provjeri_hr i YouTube: https://www.youtube.com/@provjeri_hr

Širi pogled

Marko Perković Thompson i njegov rekordni koncert u Zagrebu 2025., s gotovo 300.000 prodanih ulaznica u samo dva dana, postali su više od glazbenog spektakla – oni su zrcalo društvenih strujanja, medijske manipulacije i potencijalne prijetnje slobodi u Hrvatskoj i Europi. Dok mediji poput Indexa, Jutarnjeg i Večernjeg slave “povijesni trenutak”, postavlja se pitanje: zašto baš sada? Kako to da pjevač, nekada demoniziran zbog navodnog nacionalizma, danas postaje simbol otpora, i to u vrijeme kada se Europa suočava s usponom desnice i prijetnjom tehnokracije? Je li ovo spontani izraz narodnog duha ili dio veće igre u kojoj se “woke” ideologija, globalizacija i migrantska politika koriste kao mamac za jačanje desnice – i to u korist elita koje nas žele uvesti digitalni zatvor?

Medijska igra: Od korone do Thompsona

Thompsonov trijumfalni povratak u medijski fokus nije slučajan. Portali poput Indexa, koji su tijekom pandemije covida-19 često bili kritizirani zbog jednostranih narativa i nekritičke podrške vladinim mjerama, sada su se preorijentirali na promociju Thompsona kao “narodnog junaka”. Tijekom korone, ti isti mediji objavljivali su statistike bez konteksta, ismijavali skeptike i podržavali mjere poput Covid-potvrda, što je kod mnogih izazvalo nepovjerenje. Ankete iz tog vremena pokazale su pad povjerenja u mainstream medije, a društvene mreže postale su utočište za alternativne glasove. Pa ipak, 2025. godine, isti ti portali oblikuju priču o Thompsonu, najavljujući “rekord svih rekorda” i gradeći narativ o narodnom trijumfu.

Zašto im ljudi vjeruju? Razlog leži u emocionalnoj ranjivosti publike. Nakon godina kriza – od covida, preko rata u Ukrajini, do ekonomske nesigurnosti – ljudi su umorni od traženja istine i žude za osjećajem zajedništva. Thompsonove pjesme o domovini i zajedništvu, poput “Lijepa li si”, nude upravo to, a mediji to iskorištavaju. Paradoksalno, dio publike koji je za vrijeme korone odbacivao medijske narative kao manipulaciju sada nekritički prihvaća istu tu mašineriju kad promovira “njihovog” pjevača. To pokazuje da povjerenje nije stvar principa, već emocija i identiteta. Mediji to znaju i igraju na tu kartu: dok su u pandemiji bili “sluge globalista”, sada su “glas naroda”. No, koliko dugo može trajati takva oportunistička igra prije nego što publika shvati da je izigrana – opet?

“Woke” i globalizacija kao podvala za desnicu

Thompsonov uspjeh nije izoliran slučaj; on je dio šireg trenda u Europi 2025., gdje desničarske stranke i pokreti bilježe porast popularnosti – od Mađarske i Italije do potencijalno Francuske. U Hrvatskoj, gdje su stranke poput HDZ-a i Domovinskog pokreta ojačale, Thompson postaje kulturni simbol tog pomaka. Njegova glazba, prožeta domoljubljem, rezonira s dijelom biračkog tijela koje se osjeća ugroženim od globalizacije, migrantske politike EU-a i “woke” ideologije – od rodne neutralnosti do “kulture otkazivanja”. Ali što ako su te prijetnje namjerno stvorene kako bi izazvale reakciju?

Teza je jednostavna: stvorite problem, izazovite reakciju, pa ponudite rješenje. “Woke” ideologija i migrantska kriza, koja traje od 2015., mogu poslužiti kao katalizatori za buđenje nacionalizma i desnice. U Hrvatskoj, gdje je povijesni kontekst rata i osjetljivost na identitet ionako prisutna, Thompson postaje prirodni kanal za taj osjećaj pobune. Medijska pompa oko njegovog koncerta pojačava taj narativ, pretvarajući ga u simbol otpora. No, tko profitira? Ako su “woke” i globalizacija podvala, onda su ih osmislili isti akteri koji žele desnicu na vlasti – ne zbog ideologije, već zbog kontrole. Desničarski populizam nudi stabilnost, čvrstu ruku i povratak “tradicionalnim vrijednostima” – sve ono što omogućava lakšu manipulaciju masama u korist korporacija, financijskih elita i tehnokrata.

Povijesne paralele: Weimar i opasnost manipulacije

Povijest nudi uznemirujuće paralele. Uoči Drugog svjetskog rata, Njemačka Weimarska Republika bila je poprište sličnih društvenih eksperimenata. Versajski ugovor, ekonomska kriza i kulturna avangarda stvorili su osjećaj poniženja i dekadencije. Nacisti su iskoristili to nezadovoljstvo, nudeći povratak nacionalnom ponosu i borbu protiv “stranih utjecaja”, uz podršku industrijskih elita poput Kruppa i Thyssena, koji su u Hitleru vidjeli alat za zaštitu svojih interesa. Sličnosti s današnjicom su jezive: globalna ekonomska kriza 2008., plandemija, rat u Ukrajini i idiotizam “klimatskih promjena” stvorile su novo doba nesigurnosti, a “woke” ideologija i migranti igraju ulogu modernog “Weimarskog liberalizma”, preplavljujući ljude osjećajem gubitka kontrole.

Ne želeći Thompsonov koncert dovoditi u ikakvu vezu s nacističkom konotacijom, jer on to nije, može se osjetiti buđenje nacionalnog ponosa. Opasnost nastaje ako mediji amplificiraju taj val i preusmjere ga u nešto sasvim drugo, a povijest nas uči da spontanost rijetko preživi bez moćnih pokrovitelja u pozadini. U Europi 2025., dok se kontinent bori s fragmentacijom EU-a i energetskom krizom, Thompsonov uspjeh može biti iskorišten od strane političkih stranaka poput HDZ-a ili Domovinskog pokreta za izborni dobitak, ali iza njih stoje dublji interesi: korporacije koje žele stabilne vlade, financijske elite koje izbjegavaju redistribuciju bogatstva, i tehnokrati koji žele slabiju, podijeljenu Europu.

Digitalni zatvor: Sloboda na kušnji

Dok 300.000 ljudi čeka srpanj na Hipodromu, pjevajući o slobodi, postavlja se pitanje: hoće li ti isti ljudi znati prepoznati i oduprijeti se novim okovima? Digitalni zatvor – sustav potpunog nadzora kroz digitalne valute, društvene kreditne sustave i praćenje podataka – više nije teorija zavjere, već stvarnost. EU radi na digitalnom euru, Kina ima sustav društvenog kredita, a tehnološki divovi poput Googla i Metaversea proširuju mrežu nadzora. U Hrvatskoj, gdje su Covid-potvrde bile uvod u digitalnu kontrolu, sljedeći korak mogao bi biti daleko restriktivniji.

Thompsonova publika koja je po prirodi sumnjičava prema globalnim institucijama, na prvi pogled se čini kao prirodni branitelj slobode. No, tu leži zamka: desnica, koju mnogi podržavaju, često obećava slobodu, ali isporučuje autoritet. Povijesno gledano, nacionalistički pokreti žrtvovali su individualna prava za “više dobro” nacije. Ako desničarske stranke, uz podršku Thompsonova vala, dođu na vlast s agendom “zaštite hrvatskih vrijednosti”, digitalni nadzor može biti prodan kao nužnost – recimo, za borbu protiv “stranih utjecaja”. Hoće li se ljudi pobuniti? Ako mediji digitalni zatvor upakiraju kao dio nacionalnog ponosa (“naša sigurnost, naša budućnost”), mnogi bi mogli progutati mamac.

Iluzija slobode

Thompsonov koncert nije samo glazbeni događaj; on je zrcalo manipulativne dinamike koja se odvija pred našim očima. Mediji iskorištavaju emocionalnu ranjivost ljudi, nudeći im iluziju slobode i otpora, dok se u pozadini priprema teren za “nešto veće” što bi nas moglo jače pogurati u smrtonosni zagrljaj tehnokracije. “Woke” ideologija, globalizacija i migranti možda su smišljeni okidači za reakciju koju desnica kanalizira, ali iza svega stoje elite koje žele kontrolu – ne preko Bruxellesa, već preko novih “nacionalnih” gospodara koji služe globalnim interesima. Dok ljudi pjevaju “Lijepa li si”, ne primjećuju da su možda pioni u igri koja vodi u poslušnost. Hoće li se probuditi? Povijest i iskustva iz korone pokazuju da je skok u obranu slobode moguć, ali rijedak. Za sada, čini se, da više vole pjevati i plesati na Hipodromu nego se boriti protiv nevidljivih lanaca koji se kuju u sjeni.

Foto naslovnice: web screenshot

Svidio vam se članak? Trebamo i vašu pomoć da nastavimo iznositi istinu!

3 KOMENTARI

  1. Bravo, fantastičan tekst! Posebno “To pokazuje da povjerenje nije stvar principa, već emocija i identiteta”.

    Nacionalizam koji se uglavnov oslanja na religijsku isključivost i ksenofobiju je prirodno stanje u ljudskom društvu, može se čak reći životinjsko stanje jer smo to nepoverenje prema “uljezima” nasledili od životinja – to je moćan alat koji nam je obezbeđivao preživljavanje. Pa ipak, takav stav je generator neprestanih konflikta i prisustva represije unutar samog društva što je preveliki pritisak za društvo – možda jedina korist od liberalizma je što je stavila nacionalizam pod kontrolu.
    Ali liberalizam nije dobar alat za podsticanje ratova koji se upravo “vraćaju u modu” tako da je povratak nacionalizma sasvim logičan čin onih koji žele ratove.

    Vrlo ispravno gledaš na geopolitičku situaciju, jedna od retkih zamerki je postavljanje korporacija na čelo moći. Kapital zaista jeste ubedljivo najmoćnija poluga uticaja (u mirnodopskom društvu) ali on nije SVRHA, kapital je samo POLUGA UTICAJA. To se jasno videlo u vreme korone ili rata u Ukrajini gde se mnogo više kapitala izgubilo nego što se može vratiti – ako imaš vremena ovo je jedan od najvažnijih stereotipa koga valja razbiti da bi bili u stanju da sagledamo događaje u pravom svetlu.
    ————————-
    Šta je posledica forsiranja nacionalizma preko Tompsona (koji je samo oruđe)? Da li ste čuli za deklaraciju o vojnoj saranji Hrvatske, Albanije i Kosova koja je nedavno potpisana? Ta deklaracija ima za cilj rad na očuvanju stabilnosti u jugoistočnoj Evropi – imate li kakav osećaj ko će se osetiti ugroženim? I šta će uraditi?

    Ne samo da je jasno šta se događa već je davno predviđeno da će tako biti. A za sve to se ne pitaju ni hrvarske vlasti, ni albanske, francuske, britanske, nemačke… sve je to pokrenuto iz Fašingtona a Tramp sa “svojim” planovima o “pravljenju Amerike većom” (u narodu bi se reklo plan o teritorijalnom proširivanju) je pravi PR totalitarizma u uzdizanju. Ako ne zaustavimo nacionalizam na vreme sledi nam repriza 90tih ali mnogo gora – tada nas je Zapad “držao na uzdi”, sada će naš šibati da idemo što brže i jače.

  2. Da je Thompson rođen 10-ak godina ranije, vjerovatno bi bio jedan od pjevača Bijelog Dugmeta. Njegov malo hrapavi glas , vrlo sličan glasu Alena Islamovića, a i stil glazbe i pjesama je sličan stilu Dugmeta i Bregovića. Dugme i Bregović su također oduvijek furali onaj pomalo narodnjački stil, zbog čega su kritičari njihov stil prozvali “pastirski rok” , kao što i Thompson ima taj neki stil, mješavine folk elemenata .
    Bregović i Dugme i do danas u javnosti za mnoge simboliziraju Jugoslaviju i jugonostalgiju, dok Thompson simbolizira Hrvatsku i hrvatski patriotizam ili domoljublje.
    “Samo je ljubav tajna dvaju svjetova” jedna od pjesama u kojoj tema nije domoljublje , melodija je dobrim dijelom “pozajmljena” od balade Pink Floyda “Wish You Were Here”..
    Ali , i Dugme i Bregović su “pozajmljivali” melodije od poznatih američkih i britanskih hitova, ustvari Dugme je šampion u “pozajmljivanju”.. a i mnogi drugi su , kao i Parni Valjak su “pozajmljivali” melodije tadašnjih hotova američkih i britanskih zvijezda.

    Kvazi desna stranka, HDZ je potpuno na uzici gospodara Hrvatske iz glafije.
    Iako u narodu među desnicom ima puno onih koji “laju” protiv HDZ-a , on se nema čega bojati može ostati još 100 godina na vlasti, jer nema nikakvog otpora.
    Za razliku od nekih drugih država , u Hrvatskoj nema nikakvog otpora niti protiv krminalne bnade iz Brisela. nito protiv migracije. Protiv woke agende.. jako malo, a još manje protiv glavne agende, planova glafije za nove plandemije i cjepljenja, digitalizaciju ukidanje gotovine, čipiranje,. itd..
    Otpor planovima novih plandemija, ukidanju gotovine, digitalnom ropstvu itd, pruža još manja manjina nezavisnih portala i aktivista, koja je pružala otpor i za vrijeme plandemije,.
    Ostale sasvim boli briga, kao što i Thompsona sasvim boli briga za sve to.
    Thompson nije simbol otpora, niti je to ikada bio.
    Thompson je za vrijeme plandemije bio na istoj strani kao i Index. To je brutalna činjenica.
    Nije on glasno propagirao plandemiju i cjepljenje kao Index, ali šutke faktički jeste. Jer je tada pristajao na iste mjere, kao i svi ostali pjevači i grupe i oni “ljevičarski” i “jugofilski”.

    Za vrijeme plandemije, i na koncerte Thompsona su mogli samo oni sa covid-potvrdama i svi su posjetitelji su imorali imati trakice oko ruke. Kao dokaz da su cjepljeni ili testirani i bez toga se nije moglo na koncerte.
    On nije ni riječi progovorio, kada su se ljudi otpuštali s posla, jer se nisu htjeli cjepiti, nije ni riječi progovorio, kada se teškim, bolesnicima uskraćivala nužna terapija. Kao onome bivšem hrvatskom branitelju, koji je zajedno se cijelom obitelji bio ucjenjen od strane Beroša i stožera, da se mora cjepiti da bi dobio nužnu tetapiju, pa je ubrzo nakon cjepljenja umro.
    Dok su se mnogi ljudi za vrijem plandemije živjeli u strahu i muku mučili a neki su išli i na prosvjede i riskirali progon od strane plenković-beroševog plandemijskog režima, Thompson je šutio i održavao svoje koncerte, na koje su tada mogli doći samo oni lijepo sa “žigom zvjeri” sa covid potvrdama. Isto kao i na koncerte svih ostalih zvijezda u to vrijeme. Pa zato za mene tu nema nikakve razlike između takozvanih ljevičarskih i jugofilskih zvijezda i ovih drugih navodno desnih kao Thompson.U plandemiji su svi bili na istoj strani. Na strani režima glafije i plandemije.

    “..Dok 300.000 ljudi čeka srpanj na Hipodromu, pjevajući o slobodi, postavlja se pitanje: hoće li ti isti ljudi znati prepoznati i oduprijeti se novim okovima?..”
    ———
    ma kakvi…
    Ako glafija uskoro kaže da se na Thompsonove koncerte ubuduće može samo sa žigom zvjeri, sa QR kodom na mobitelu, tih 300.000 će bez pogovora sutra pristati na to isto kao i onih 30.000 koji su već pristali na to, da samo sa tim žigom mogu na utakmicu na Poljudu.
    A što se tiče Njemačke 30-ih godina, nisu sami njemački nacisti ponudili “povratak nacionalnom ponosu”, već oni koji su vukli konce iza nacista, oni isti, i iz glafije, koji i danas vuku konce iza svake agende. Bez njih, njemački nacisti sami uopće ne bi nikad ni došli na vlast. Međutim, glafiji za Hrvatsku ne treba nikakav preokret i nikakvo preslagivanje , jer kako rekoh, za glafiju nema opasnosti,. HDZ je pouzdani sluga. Takozvana ostala desnica, je također većinom domoljubno-folkloristička, tigar od papira, ništa,nula. Samo možda jedan vrlo mali broj na desnici, i to većinom iz pravaških stranaka, kuže stvari i situaciju u kojoj se nalazimo i agendu glafije. Ali te pravaške strančice su ionako sićušne, međusobno posvađane i bez utjecaja.

    Za najkasnije jedno 100-injak godina….ionako se više nitko neće sjećati ni Thompsona, kao ni ostalih pjevača, kao ni cijele povijesti na ovim prostorima..
    Jer se neće imati tko sjećati. Jer ovdje više neće biti Hrvata, kao što i u Srbiji više neče biti Srba, u BiH, neče više biti Bošnjaka, ni u Crnoj Gori, Crnogoraca, iztd.. jer će migranti iz Azije i Afrike, u cijeloj regiji biti velika većina i sve države će biti njihove..
    I ako oni nađu snimke Thompsona ili Bijelog dugmeta, ili bilo kakve druge snimke, knjige, novine itd.. , to će za njih samo biti kao neki povijesni arheološki nalazi, tragovi bivših izumrlih civilizavija i naroda koji su nekada živjeli tu.. Isto kao što su za nas danas samo arehološki nalazi, stari stećci, povelje, ostatci rimskih i austrougarskih građevina itd.. tragovi propalih civilizacija.. Samo što je propast tadašnjih starih civilizacija i naroda trajala stoljećima i stoljećima, a propast Hrvatske i ostalih plemena ovdje trajat će kraće, još nekoliko desteljeća.

  3. “…Dok su se mnogi ljudi za vrijem plandemije živjeli u strahu i muku mučili a neki su išli i na prosvjede i riskirali progon od strane plenković-beroševog plandemijskog režima, Thompson je šutio i održavao svoje koncerte, na koje su tada mogli doći samo oni lijepo sa “žigom zvjeri” sa covid potvrdama….”

    Drugim rječima – karakterna osobina – PIZDA
    Pored snrada i PIZDE” Tomsona” – čini mi se da je skoro cijela posrana “estrada” bila gomila govana – bez mozga…
    Zato ih je izvjestan broj i doživio “iznenaditis”…

    Koliko se sjećam – jedino Toni Cetinski i jedna dalmatinska klapa – su bili otvoreno protiv ” žiga zvjeri”…?
    Ne treba to zaboraviti…
    Premda idiotiziranim gojimskim ovcoidima (kako ih ti opisa) – očito to ništa i ne znači…
    Evo 300000 papaka – došlo na “koncert” PIZDE…
    Džaba…
    … A i za njemačku si u pravu… 👍

VEZANO

najnovije