Ponedjeljak, 23 svibnja, 2022
spot_img
NaslovnicaNajnovijeKako biti sretan: 10 jednostavnih navika

Kako biti sretan: 10 jednostavnih navika

4.9
(27)

Uočavate li pomanjkanje sreće u vašoj okolini u posljednje vrijeme? Čini li vam se da su ljudi danas općenito manje sretniji? Nije ni čudo s obzirom u kakvim vremenima živimo. No, sreća je jedan od osnovnih ljudskih potreba bez koje ne možemo, barem ne zadugo. Sreća je jedino čega se ne možemo zasititi. Želimo sreću u svim veličinama i oblicima, u svim područjima svog života.

Na temu postizanja sreće napisano je bezbroj tekstova, baš kao što postoji bezbroj definicija sreće. Nama je nekako najbliža i najdraža ova:

Sreća je osjećaj zadovoljstva, da je život baš onakav kakav bi trebao biti. Savršena sreća, prosvjetljenje, dolazi kada zadovoljite sve svoje potrebe.

Budući da je osjećaj sreće i ispunjenosti vrlo individualiziran, ono što jednu osobu čini sretnom ne mora nužno činiti isto za drugu. No, slijedeće smjernice za podizanje razine sreće bi trebale biti univerzalne za svakoga.

1. Jutro započnite afirmacijom

Važno je postaviti ton ostatku dana s pozitivnom namjerom. Ponekad se ostaci lošeg raspoloženja od prethodnog dana prenesu u slijedeći, pogotovo ukoliko noć nije prespavana kako treba. Potvrda puna ljubavi i motivacije pomoći će vam da uskočite u novi dan prepun novih mogućnosti. To je način vježbanja zahvalnosti kao načina pronalaženja načina da budete sretniji.

Prva stvar koju trebate napraviti ujutro, može i dok ste još u krevetu, je da odvojite minutu za slijedeće. Duboko udahnite i naglas izgovorite afirmaciju i dopustite da se namjera „uvuče“ u čitavo vaše biće. Ovisno o tome na čemu trenutno radite, evo nekoliko primjera afirmacija:

  • Ovdje sam da primim ljubav, podršku i vodstvo otvorenog srca i otvorenog uma.
  • Radujem se istraživanju svih mogućnosti koje ovaj novi dan nudi.
  • Na sigurnom sam. Imam sve što mi treba. Nemam se čega bojati.

2. Vježbajte kako biste izbjegli negativne emocije

Tjelesne vježbe bitne su za naše mentalno, ali i fizičko zdravlje. Vjerojatno ste već upoznati s prednostima vježbanja, koje povećanjem proizvodnje endorfina u tijelu i oslobađanjem drugih kemikalija za ugodan osjećaj poput dopamina i serotonina, omogućavaju lakšu borbu sa stresom, tjeskobom ili depresijom.

Jutarnje razgibavanje može učiniti čuda za vašu energiju i raspoloženje na dnevnoj bazi. Ne moraju to biti sati vremena vježbanja ili trčanje polumaratona. Samo kratka rutina zagrijavanja od 10-15 minuta dovoljni su za protok krvi i nježno razbuđivanje vašeg sustava.

Gibanje tijekom dana također je važno kako bi krv nastavila teći tijelom isporučujući kisik gdje je to potrebno. Izbjegavajte dugo sjedenje. Na pauzi ustanite, prošećite, a tijekom radnog dana nastojte što češće mijenjati položaj. To ne samo da će ublažiti mišićni umor, već će spriječiti i dekoncentraciju i potaknuti bolji fokus. Postavite alarm na svojem pametnom satu ili mobitelu koji će vas podsjećati da se razgibate ili promijenite položaj.

3. Nasmiješite se

Koliko često ste nasmijani? Kad prođete pored ogledala, uhvatite li se kako se smiješite ili mrštite? Ne mislimo na lažni osmijeh, već iskreni, sretni osmijeh koji vrišti “Živim svoj život!”

Dokazano je da je zadovoljstvo koje dobivamo smiješeći se jednako zadovoljstvu pojedene čokolade ili primitku određene novčane nagrade. Razlog tomu je činjenica da je naš osmijeh izravno povezan s mozgom, koji nam signalizira da to učinimo kada primimo podražaje užitka, zabave ili uzbuđenja. Reakcija je autonomna i jednostavno si ne možemo pomoći.

Kad se smijemo, čak i ako je ponekad pomalo prisiljeno, šaljemo signal mozgu da osjećamo radost i tako potičemo oslobađanje neurotransmitera dobrih osjećaja, poput dopamina.

4. Ostanite u sadašnjosti

Poznate su vam mudre riječi Lao Tzua: „Ako ste depresivni, živite u prošlosti. Ako ste zabrinuti, živite u budućnosti. Ako ste u miru, živite u sadašnjosti. ”

Često upadamo u nevolje kada dopustimo svom umu da odluta brinući se o nečemu što se još nije dogodilo, ili se još uvijek borimo s mučnim događajima od prošlog tjedna.

Ako se uspijemo vratiti u sadašnji trenutak, vidjet ćemo da postoji samo ono što je pred nama, ništa više, ništa manje. Ono što činimo o sadašnjem trenutku zaista je važno. Naša prošlost je nestala, a naša budućnost ovisi o izborima koje donesemo u sadašnjem trenutku.

Uhvatite li se kako odlazite u prostor koji nije sada, jednostavno vratite svoju pozornost na sadašnji trenutak. Duboko udahnite i osjetite da ste prizemljeni i usredotočeni na to gdje se nalazite.

5. Meditirajte 

Samo nekoliko minuta meditacije svaki dan može smanjiti stres, ublažiti bol, povećati fokus i koncentraciju, povećati jasnoću, a da ne spominjemo poboljšanje intuicije i povezanosti s višom svrhom.

Sve su to čimbenici koji doprinose dubokoj, ispunjenoj i cjeloživotnoj sreći. Neka meditacija postane važan ritual vašeg dana i bit ćete mirniji, s većom sposobnošću davanja i primanja sreće.

6. Koristite pozitivan jezik 

Slično kao i naše misli, naše izgovorene riječi imaju veliki utjecaj na našu sreću i samopoštovanje. Kad se izražavamo riječima, emitiramo energiju povezanu s tim riječima. Neki to nazivaju Zakonom privlačnosti.

Kad misli postanu riječi, izgovorene naglas, stvarajući zvuk, mjerljivu vibraciju ispuštenu u vaš prostor, često možete osjetiti ili vidjeti trenutnu reakciju. Ta reakcija može imati oblik osmijeha, komentara prijatelja, neugodne tišine, ili suptilnije, unutarnje radosti ili muke u želucu.

Zakon privlačnosti sugerira da privlačimo ono što najčešće mislimo i govorimo, unosimo ono što smo iznijeli, stoga će zadržavanje pozitivnih riječi privući više pozitivnosti i sreće u naše živote. Praktičnije objašnjenje bilo bi, pozitivne riječi su doista važni čimbenici i uvijek podižu atmosferu i čine da se svi oko vas osjećaju sretno. I ta će vam se sreća jednog dana, ako ne odmah, vratiti bez sumnje.

7. Jedite na vrijeme

Izgladnjivanje je nezdrava navika koju je u posljednjih nekoliko desetljeća glamurizirala industrija ljepote i pop kultura. Ona izaziva više stresa nego što to naša kultura shvaća, jer ona hranu povezuje s prekomjernom tjelesnom težinom, a preskakanje obroka sa zdravljem. Međutim, izgladnjivanje može uzrokovati stres u dijelovima našeg tijela, a što utječe i na funkciju mozga.

Jesti na vrijeme i ne dopustiti sebi da gladujete dobre su navike i mogu uvijek utjecati na vaše cjelokupno raspoloženje i koncentraciju. Uspostavljena rutina prehrane u određeno vrijeme dobar je način da svoj dan iskoristite za temeljnu aktivnost kojom se svi moramo baviti.

8. Povežite se s prirodom 

Naravno, trošenje novca ili masaža mogu biti izvrsni, no jeste li pokušali uroniti u ljekovitu energiju majke zemlje? To je neosporno najbolji način da osvježite svoja osjetila i oslobodite vlastiti život svakodnevnog stresa.

Divni osjećaji koje doživljavamo povezujući se s prirodom nisu samo zato što smo se udaljili od svog radnog okruženja ili zbog veličanstvenih prizora na koje često nailazimo u prirodi. Znanstveno je dokazano da se povezivanjem s prirodom izlažemo negativnim ionima koji se nalaze samo u prirodnim elementima. Visoke koncentracije negativnih iona su u planina, na moru, slapovima, jezerima, potocima…

U suvremenom svakodnevnom životu obično smo okruženi pozitivnim ionima, a prekomjerna izloženost može imati loše zdravstvene posljedice. Kad naše okruženje i tijelo nisu u ravnoteži, osjećamo umor, alergije, infekcije, a u teškim slučajevima i bolesti. Pozitivni ioni uglavnom su koncentrirani u zatvorenom prostoru i povezani su s kućanskom elektronikom, fluorescentnom rasvjetom, metalom, plastikom, tepisima, zagađenjem zraka itd.

Evo nekoliko brzih i jednostavnih načina svakodnevnog provođenja vremena s prirodom:

  • Vrtlarstvo – sadnice za presađivanje; obrezivanje i podrezivanje; berba
  • Hodanje bosih nogu u travnatom parku
  • Hodanje bosim nogama po pješčanoj plaži ili kupanje u jezeru
  • Pješačenje u prirodi

9. Pusti

Kad ste dnevno bombardirani zahtjevima za produktivnošću i rokovima, neke stvari će sigurno proći neplanirano, pa se mogu dogoditi nesporazumi i sukobi. Važno je shvatiti da mnoge stvari nisu pod našom kontrolom, ali jedino što možemo kontrolirati je naša reakcija na njih.

Imati alat za uspješno oslobađanje osjećaja ljutnje, razočaranja i povrijeđenosti korisno je kada je u pitanju naša ukupna sreća. Daje nam samopouzdanje koje nam je potrebno da se suočimo s bilo kojim životnim izazovima.

Evo kratke i jednostavne energetske meditacije koja će vam pomoći u raspršivanju tih osjećaja i vratiti vas na neutralnost:

Sjednite u mirnom prostoru, zatvorenih očiju. Dopustite sebi da u potpunosti osjetite neugodne osjećaje ljutnje ili povrijeđenosti. Identificirajte svaki od tih osjećaja bojom ili oblikom (sve što vam padne na pamet je u redu). Stavite te obojene oblike u balon i pustite ga u zrak kad budete spremni. Recite zbogom balonu i gledajte kako pluta sve dalje i dalje dok ne nestane.

10. Dajte zahvalnost

Zahvalnost je jedna od najvažnijih stvari koja donosi još više sreće u naše živote. To uključuje izražavanje zahvalnosti onima koji su vam pomogli, kao i priznavanje vlastitih postignuća u osobnom rastu.

Završiti svoj dan sa zahvalnošću vježba je svijesti o tome koliko morate biti zahvalni usprkos raspletu događaja koji nas ponekad mogu srušiti.

Svaku večer prije spavanja provedite vrijeme zapisujući barem tri stvari na kojima ste zahvalni tijekom dana. Čak i ako je to bila samo najmanja radost, poput leptirića koji je došao posjetiti vaš prozor, ovakve navike mogu dovesti do veće sreće. Pročitajte sami sebi popis i s osmijehom završite ovaj ritual, a on će vam pomoći da se više fokusirate na ono što želite i da se ono što ne želite rasprši.

Zaključak

Dosljedno prakticiranje gore navedenih jednostavnih navika vremenom će postati redovna rutina u vašem svakodnevnom životu koja će vam pomoći da se usredotočite na sadašnji trenutak i spriječiti negativne misli. Čak i ako odmah ne vidite razliku, primijetit ćete suptilne pomake u svojoj jasnoći, fokusu, raspoloženju, samopouzdanju, čak i zdravlju i razini energije.

Ocijenite članak

Kliknite na srce za ocjenu!

Prosječna ocjena 4.9 / 5. Ukupno glasova: 27

Zasad nema glasova! Budite prvi tko će ocijeniti članak!

Prethodni članakNema prisile…
Sljedeći članakU jednom trenutku…
VEZANO

najčitanije