Zapratite nas na Telegramu: https://t.me/provjeri_hr
„Probuđeni“
Porsche se ispričao nakon što je izazvao bijes uklanjanjem poznate portugalske znamenitosti kipa Isusa Krista iz oglasnog videa kojim je proslavio 60 godina svog kultnog modela 911.
Oglas, koji prikazuje starije i nove modele legendarnog automobila tvrtke kako krstari planinama, privukao je pozornost nakon što je primijećeno da je masivni kip Cristo Rei (Krist Kralj) u Lisabonu, inspiriran kipom Krista Otkupitelja iz Rio de Janeira, uklonjen iz jednog kadra.
Iz videa je uklonjen samo kip, dok je betonsko postolje na kojem stoji kip ostavljen.
Njemački proizvođač automobila sada se ispričao nazvavši to „pogreškom“ i ponovno je postavio novu verziju videa na YouTube s vidljivim kipom.
U šturoj izjavi za medije, glasnogovornica tvrtke je rekla: „U prethodno postavljenoj verziji videa kip je bio uklonjen. Ovo je bila pogreška i ispričavamo se za eventualnu uvredu. Originalni video sada je online.“
Ovaj incident dolazi nakon drugih sličnih kontroverzi oko organiziranih napada na kršćansku religiju, uključujući sveučilišta koja su se našla na meti kritika zbog izbacivanja imena kršćanskih pojmova i uvjeravanja studenata da ne govore „kršćansko ime ili prezime“ jer su ti pojmovi „uvredljivi“.
Inače, divovski kip Isusa datira iz 1950-ih i podignut je u znak zahvalnosti što su Portugalci preživjeli strahote Drugog svjetskog rata dok je zemlja bila službeno neutralna i prikazuje Krista s podignutim rukama kako blagoslivlja Lisabon.




Povijest sličnih incidenata
Ovaj novi incident kojeg je producirao Porche izazvao je bijes na internetu, a neki su pozivali na bojkot ove Woke tvrtke, dok su drugi postavljali pitanje zašto su snimili isječak iz tog kuta ako su unaprijed znali da će kip Isusa bit uklonjen.
U 2017., njemački lanac supermarketa Lidl suočio se s reakcijom nakon uklanjanja kršćanskih simbola s pakiranja kako bi ostao „religiozno neutralan“. Lanac je tada objavio asortiman grčke hrane sa slikama poznate crkve Anastasis na Santoriniju u Grčkoj, ali su kupci brzo uočili da su s pakiranja uklonjeni križevi s vrh crkvene kupole.
Nedavno, ove godine, Londonska škola ekonomije optužena je da se „srami“ britanske povijesti i kulture nakon što je izbacila svoje kršćanske nazive. Naime, institucija koja je popularna među studentima iz inozemstva rekla je da je promijenila imena kako bi „bolje odražavala međunarodnu prirodu naše zajednice“.
Sveučilište Swansea također je preimenovalo termine blagdana Mihovila i korizme u korist svjetovnih alternativa. Konzervativni zastupnik David Jones, bivši državni tajnik za Wales, optužio je ovo velško sveučilište za krivotvorenje kršćanske baštine. U travnju je za The Telegraph rekao: „Mislim da je prilično deprimirajuće što sveučilišta nemaju više obzira prema kršćanskoj vjeri u ovoj zemlji. Čini se da postoji ta sekularizacija koja je u isto vrijeme osjetljiva na druge vjere osim kršćanstva. Ne mogu zamisliti da bi mnoge druge religije bile sretne ako bi ih se izbacilo iz sveučilišnog života, a mislim da se ni kršćani ne bi trebali pomiriti s tim.“
Sveučilište u Brightonu također je savjetovalo osoblju da ne govore „Božić“ i umjesto toga da ga nazivaju „zimskim odmorom“.
Sve više i više tvrtki biva kritizirano zbog „probuđenog modernog“ oglašavanja, uključujući Costa Coffee prošlog tjedna. Naime, najveći britanski lanac kafića optužen je za glamuriziranje „složene i opasne operacije“ prekrivanjem kombija karikaturom s ožiljcima od mastektomije.
Iz tvrtke su pokušali obraniti svoju upotrebu imidža za promicanje „inkluzivnosti i raznolikosti“, ali bezuspješno, te su označeni kao „glup i neodgovorni“, s brojnim pozivima na bojkot tvrtke na društvenim mrežama.
Također, i Adidas se u svibnju suočio s kritikama zbog korištenja biološki muškog modela za promicanje ženskog kupaćeg kostima u svojoj kolekciji „Pride 2023“. Div sportske odjeće izazvao je bijes obožavatelja koji su ga optužili da se ruga ženama, predstavljajući reklamu za kupaći kostim od 50 funti koji je dio njegove kampanje za „podržavanje uključivih vrijednosti“.
Jedan ljutiti obožavatelj rekao je da je reakcija bila Adidasov „Bud Light trenutak“, ponavljajući debakl s kojim se suočila američka marka piva (Bud) nakon što je pokrenula reklamnu kampanju u kojoj se pojavljuje transrodna influencerica na društvenim mrežama, nakon čega se prodaja piva strmoglavila.
Provjeri/dailymail.co.uk
Foto naslovnice: screenshot dailymail.co.uk
P O D I J E L I !