Zapratite nas na Telegramu: https://t.me/provjeri_hr i YouTube: https://www.youtube.com/@provjeri_hr
Pripremni radovi?
Finska i Njemačka vlada objavile su jučer da je podmorski podatkovni komunikacijski kabel preko Baltičkog mora između te dvije zemlje prekinut, te upozoravaju na moguću sabotažu. Također, prekinut je i komunikacijski kabel između Litve i Švedske.
Iz finskog pružatelja podatkovnih usluga pod kontrolom države Cinia objavili su da je u ponedjeljak otkriven „kvar“ u C-Lion1 kabelu koji se proteže gotovo 1200 kilometara od Helsinkija do njemačkog lučkog grada Rostocka.
Kabel, pušten u rad 2016., jedini je finski kabel za podatkovnu komunikaciju koji vodi iz ove nordijske zemlje izravno u središnju Europu. Finski mediji primijetili su da trasa kabela prolazi u blizini dva plinovoda NordStream između Rusije i Njemačke koji su sabotirani.
Također, isti dan je Švedska javna televizija SVT izvijestila kako švedske vlasti istražuju oštećenje komunikacijskog kabela između Litve i Švedske, koji se nalazi u blizini presječenog kabela koji povezuje Finsku i Njemačku.
“Ključno je da se razjasni zašto trenutačno imamo dva kabela u Baltičkom moru koja ne rade”, rekao je Carl-Oskar Bohlin, ministar civilne obrane, televiziji SVT.
Inače, više od 400 podmorskih kabela čini okosnicu cijelog svjetskog interneta, prenoseći više od 97% svjetskog podatkovnog prometa.
Zapadni čelnici obrane upozorili su da bi zemlje poput Rusije i Kine, s naprednim podmornicama i sposobnostima, mogle oštećivanjem ovih kabela pokušati gurnuti zapadne nacije u nered.
Ovi iznenadni „kvarovi“ podatkovnih i komunikacijskih kabela u Baltičkom moru dolaze samo nekoliko dana nakon što je britanska Kraljevska mornarica objavila da prati ruski špijunski brod koji je zalutao blizu podmorskih kabela u Irskom moru, a RAF-ovi zrakoplovi su poslani da prate ruski izviđački avion koji je letio blizu zračnog prostora Ujedinjenog Kraljevstva.
Podmorski kabeli, većinom u vlasništvu privatnih tvrtki, dizajnirani su da izdrže prirodne sile i utjecaje pod morem i ne mogu se lako prerezati. Obično su promjera oko nekoliko centimetara, a sastoje se od optičkih vlakana (staklenih niti tankih poput vlasi) u sredini, okruženih oklopom od pocinčane čelične žice, te s vanjske strane plastičnom prevlakom.
No, za ruske podmornice naoružane hidrauličkim rezačima ovakav kabel ne bi predstavljao veći problem, kao ni za ronioce ili daljinski upravljana vozila (ROV) opremljena rezačima.
Yantar, kojeg Moskva naziva „oceanografskim istraživačkim brodom“, jedan je takav brod koji se može pohvaliti naprednim podmornicama dizajniranim za inženjerske misije koje mogu ispitivati vrlo velika područja pod vodom i upravo je on bio jedan od tri ruska broda koji su prošli tjedan plovili kanalom.
Kraljevska mornarica poslala je svoj brod HMS Cattistock, a RAF izviđački avion Poseidon P8 da prate kretanje ruskog broda. U međuvremenu, dva borbena zrakoplova Typhoon iz RAF-a Lossiemouth u Škotskoj pratila su ruski Tupoljev-142, pomorski izviđački zrakoplov poznat kao Bear-F u zemljama NATO-a, dok je letio iznad Sjevernog mora.
Radi li se o pripremnim radovima za neku veću „operaciju“?
Provjeri/endtimeheadlines.org
Foto naslovnice: screenshot endtimeheadlines.org
P O D I J E L I !