Utorak, 23 travnja, 2024
NaslovnicaSamo pozitiva18 znakova visoke emocionalne inteligencije

18 znakova visoke emocionalne inteligencije

Zapratite nas na Telegramu: https://t.me/provjeri_hr

EQ

“Emocionalna inteligencija je “nešto” u svakome od nas što je pomalo neopipljivo. Utječe na to kako upravljamo ponašanjem, upravljamo društvenim složenostima i donosimo osobne odluke kako bismo postigli pozitivne rezultate.”

Kada se pojam emocionalne inteligencije (EQ) prvi put pojavio, poslužio je kao karika koja nedostaje u neobičnom otkriću: ljudi s prosječnim IQ-om nadmašuju one s najvišim IQ-om u 70 posto slučajeva. Ova je anomalija unijela veliku promjenu u općeprihvaćenu pretpostavku da je IQ jedini izvor uspjeha.

Emocionalna inteligencija je “nešto” u svakome od nas što je pomalo neopipljivo. Utječe na to kako upravljamo ponašanjem, upravljamo društvenim složenostima i donosimo osobne odluke kako bismo postigli pozitivne rezultate.

Unatoč značaju EQ-a, zbog njegove nematerijalne prirode vrlo je teško znati koliko imate i što možete učiniti da poboljšate ako vam nedostaje. Uvijek možete pristupiti znanstveno potvrđenom testu, poput onog koji dolazi uz knjigu Emocionalna inteligencija 2.0.

Sigurni znakovi da imate visok EQ su slijedeći.

1. Imate snažan emocionalni rječnik

Svi ljudi doživljavaju emocije, ali nekolicina odabranih ih može točno identificirati dok se javljaju. Istraživanja pokazuju da to može učiniti samo 36 posto ljudi, što je problematično jer se neoznačene emocije često pogrešno shvaćaju, što dovodi do iracionalnih izbora i kontraproduktivnih radnji.

Ljudi s visokim EQ-om vladaju svojim emocijama jer ih razumiju, a za to koriste opsežan rječnik osjećaja. Dok mnogi ljudi mogu sebe opisati kao da se jednostavno osjećaju “loše”, emocionalno inteligentni ljudi mogu točno odrediti osjećaju li se “razdražljivi”, “frustrirani”, “potišteni” ili “tjeskobni”. Što je vaš odabir riječi konkretniji, to imate bolji uvid u to kako se točno osjećate, što je uzrok tome i što trebate učiniti u vezi s tim.

2. Zanimaju vas ljudi

Nije važno jesu li introvertirani ili ekstrovertirani, emocionalno inteligentni ljudi znatiželjni su za sve oko sebe. Ova je znatiželja proizvod empatije, jednog od najznačajnijih ulaza u visok EQ. Što vam je više stalo do drugih ljudi i kroz što prolaze, to ćete više znatiželje imati o njima.

3. Prihvaćate promjene

Emocionalno inteligentni ljudi su fleksibilni i stalno se prilagođavaju. Oni znaju da je strah od promjene paralizirajući i velika prijetnja njihovom uspjehu i sreći. Traže promjene koje vrebaju odmah iza ugla i sastavljaju plan djelovanja ako se te promjene dogode.

4. Znate svoje snage i slabosti

Emocionalno inteligentni ljudi ne razumiju samo emocije; znaju u čemu su dobri, a u čemu su loši. Oni također znaju tko im pritišće gumbe i okruženja (situacije i ljudi) koja im omogućuju uspjeh. Imati visok EQ znači da poznajete svoje jake strane i da znate kako ih iskoristiti u svoju punu korist, dok vas slabosti ne koče.

5. Dobro procjenjujete karakter

Velik dio emocionalne inteligencije svodi se na društvenu svijest; sposobnost čitanja drugih ljudi, saznanja o čemu se radi i razumijevanja kroz što prolaze. S vremenom, ova vještina vas čini iznimnim prosuđivačem karaktera. Ljudi za vas nisu misterij. Znate o čemu se radi i razumijete njihove motive, čak i one koji leže skriveni ispod površine.

6. Teško vas je uvrijediti

Ako čvrsto shvaćate tko ste, teško je da će netko reći ili učiniti nešto što će vas pogoditi. Emocionalno inteligentni ljudi su samouvjereni i otvorenog uma, što stvara prilično debelu kožu. Možete se čak i rugati sami sebi ili pustiti druge ljude da se šale na vaš račun jer ste sposobni mentalno povući granicu između humora i degradacije.

7. Znate reći ne (sebi i drugima)

Emocionalna inteligencija znači znati kako ispoljiti samokontrolu. Odgađate zadovoljstvo i izbjegavate impulzivno djelovanje. Istraživanje provedeno na Kalifornijskom sveučilištu u San Franciscu pokazuje da što vam je teže reći ne, veća je vjerojatnost da ćete doživjeti stres, izgaranje, pa čak i depresiju. Reći ne doista je veliki izazov za samokontrolu za mnoge ljude. “Ne” je moćna riječ koju se ne biste trebali bojati upotrijebiti. Kada je vrijeme da se kaže ne, emocionalno inteligentni ljudi izbjegavaju fraze poput “Mislim da ne mogu” ili “Nisam siguran”. Reći ne novoj obvezi poštujete svoje postojeće obveze i daje vam priliku da ih uspješno ispunite.

8. Otpuštate pogreške

Emocionalno inteligentni ljudi distanciraju se od svojih pogrešaka, ali to čine ne zaboravljajući ih. Držeći svoje pogreške na sigurnoj udaljenosti, ali ipak dovoljno zgodne da se na njih osvrnu, mogu se prilagoditi za budući uspjeh. Potrebna je istančana samosvijest da bi se hodalo po žici između življenja i sjećanja. Predugo zadržavanje na svojim pogreškama čini vas tjeskobnim i sramežljivim, dok vas potpuni zaborav na njih čini obveznim ponavljati ih. Ključ ravnoteže leži u vašoj sposobnosti pretvaranja neuspjeha u zrnca poboljšanja. To stvara tendenciju da se ponovno uspravite svaki put kad padnete.

9. Dajete i ne očekujete ništa zauzvrat

Kad vam netko spontano nešto da, ne očekujući ništa zauzvrat, to ostavlja snažan dojam. Na primjer, možete s nekim voditi zanimljiv razgovor o knjizi, a kada ga ponovno vidite mjesec dana kasnije, pojavite se s knjigom u ruci. Emocionalno inteligentni ljudi grade jake veze jer stalno razmišljaju o drugima.

10. Ne zamjerate

Negativne emocije koje dolaze sa zadržavanjem ljutnje zapravo su odgovor na stres. Samo razmišljanje o događaju šalje vaše tijelo u način borbe ili bijega, mehanizam za preživljavanje koji vas tjera da ustanete i borite se ili trčite u brda kada ste suočeni s prijetnjom. Kada je prijetnja neizbježna, ova reakcija je ključna za vaš opstanak, ali kada je prijetnja davne prošlosti, zadržavanje tog stresa uništava vaše tijelo i može imati razorne zdravstvene posljedice s vremenom. Zapravo, istraživači sa Sveučilišta Emory pokazali su da zadržavanje stresa pridonosi visokom krvnom tlaku i srčanim bolestima. Zadržavanje ljutnje znači da zadržavate stres, a emocionalno inteligentni ljudi znaju to izbjegavati pod svaku cijenu. Otpuštanjem ljutnje ne samo da ćete se sada osjećati bolje, već možete i poboljšati svoje zdravlje.

11. Neutralizirate otrovne ljude

Suočavanje s teškim ljudima za većinu je frustrirajuće i iscrpljujuće. Osobe s visokim EQ-om kontroliraju svoje interakcije s otrovnim ljudima držeći svoje osjećaje pod kontrolom. Kada se trebaju suočiti s otrovnom osobom, situaciji pristupaju racionalno. Identificiraju vlastite emocije i ne dopuštaju ljutnji ili frustraciji da raspiruju kaos. Oni također razmatraju stajalište teške osobe i sposobni su pronaći rješenja i zajednički jezik. Čak i kada stvari potpuno izbace iz tračnica, emocionalno inteligentni ljudi mogu uzeti otrovnu osobu s rezervom kako ne bi dopustili da ih ona ili ona sruše.

12. Ne tražite savršenstvo

Emocionalno inteligentni ljudi neće postaviti savršenstvo kao cilj jer znaju da ono ne postoji. Ljudska su bića, po svojoj prirodi, pogrešiva. Kad je savršenstvo vaš cilj, uvijek ste ostavljeni s mučnim osjećajem neuspjeha zbog kojeg želite odustati ili smanjiti svoj trud. Na kraju provodite svoje vrijeme žaleći se za onim što niste uspjeli postići i što ste trebali učiniti drugačije umjesto da idete naprijed, uzbuđeni zbog onoga što ste postigli i što ćete postići u budućnosti.

13. Cijenite ono što imate

Odvojiti vrijeme za razmišljanje na čemu ste zahvalni nije samo ispravna stvar; također poboljšava vaše raspoloženje jer smanjuje hormon stresa kortizol za 23 posto. Istraživanje provedeno na Kalifornijskom sveučilištu u Davisu pokazalo je da su ljudi koji su svakodnevno radili na razvijanju stava zahvalnosti iskusili bolje raspoloženje, energiju i fizičko blagostanje. Vjerojatno je niža razina kortizola odigrala glavnu ulogu u tome.

14. Prekidate vezu

Redovito odsustvovanje s mreže znak je visokog EQ-a jer vam pomaže da stres držite pod kontrolom i živite u trenutku. Kada ste na raspolaganju svom poslu 24/7, izlažete se stalnom naletu stresora. Isključivanje telefona daje vašem tijelu i umu odmor. Studije su pokazale da nešto tako jednostavno poput slanja e-pošte može smanjiti razinu stresa. Tehnologija omogućuje stalnu komunikaciju i očekivanje da budete dostupni 24/7. Iznimno je teško uživati ​​u trenutku bez stresa izvan posla kada na vaš telefon svakog trenutka može stići e-mail koji će vam promijeniti tijek misli i potaknuti vas na razmišljanje (čitaj: stres) o poslu.

15. Ograničili ste unos kofeina

Konzumiranje prekomjernih količina kofeina izaziva oslobađanje adrenalina, a adrenalin je izvor borbe ili bijega. Mehanizam borbe ili bijega zaobilazi racionalno razmišljanje u korist bržeg odgovora kako bi se osigurao preživljavanje. Ovo je sjajno kada vas lovi medvjed, ali nije tako dobro kada odgovarate na šturi e-mail. Kada kofein dovede vaš mozak i tijelo u ovo hiper-uzbuđeno stanje stresa, vaše emocije nadjačaju vaše ponašanje. Dugo poluvrijeme kofeina osigurava da ostanete takvi jer mu je potrebno vrijeme da se izvuče iz vašeg tijela. Osobe s visokim EQ-om znaju da je kofein problem i ne dopuštaju da ih nadvlada.

16. Spavate dovoljno

Teško je precijeniti važnost sna za povećanje vaše emocionalne inteligencije i upravljanje razinama stresa. Kada spavate, vaš se mozak doslovno puni, prelistavajući dnevna sjećanja i pohranjujući ih ili odbacujući (što uzrokuje snove), tako da se probudite budni i bistre glave. Osobe s visokim EQ-om znaju da su njihova samokontrola, pažnja i pamćenje smanjeni kada ne spavaju dovoljno ili ne spavaju ispravno. Dakle, san im je glavni prioritet.

17. Zaustavljate negativan govor o sebi na mahove

Što više razmišljate o negativnim mislima, dajete im više snage. Većina naših negativnih misli su upravo to – misli, a ne činjenice. Kada se čini da se nešto uvijek ili nikada ne događa, to je samo prirodna tendencija vašeg mozga da uoči prijetnje (napuhavanje učestalosti ili ozbiljnosti događaja). Emocionalno inteligentni ljudi odvajaju svoje misli od činjenica kako bi pobjegli iz kruga negativnosti i krenuli prema pozitivnom, novom gledištu.

18. Nećeš dopustiti da ti itko ograniči radost

Kada vaš osjećaj ugode i zadovoljstva proizlaze iz mišljenja drugih ljudi, više niste gospodar vlastite sreće. Kad se emocionalno inteligentni ljudi osjećaju dobro zbog nečega što su učinili, neće dopustiti da im to oduzmu nečija mišljenja ili podrugljive primjedbe. Iako je nemoguće isključiti svoje reakcije na ono što drugi misle o vama, ne morate se uspoređivati ​​s drugima, a tuđa mišljenja uvijek možete uzeti s rezervom. Na taj način, bez obzira što drugi ljudi misle ili rade, vaša samovrijednost dolazi iznutra.

Provjeri/www.wakingtimes.com

Foto naslovnice: pixabay.com

P O D I J E L I !

Provjeri

VEZANO

najnovije