Nedjelja, 13 travnja, 2025
NaslovnicaWake upKako plaćenički mediji manipuliraju podsvijesti: Od straha od rata do nacionalnog zanosa

Kako plaćenički mediji manipuliraju podsvijesti: Od straha od rata do nacionalnog zanosa

Zapratite nas na Telegramu: https://t.me/provjeri_hr i YouTube: https://www.youtube.com/@provjeri_net

„Posljednje ljeto mira…“?!

Medijski prostor zloćudnih glavnih medija sve češće biva kontaminiran naslovima poput “Ovo ljeto bi moglo biti posljednje ljeto mira u Europi”, koji je objavljen 9. travnja 2025. na stranicama jednog hrvatskog web portala. Oni nemaju samo informativan karakter – oni su pažljivo osmišljeni kako bi izazvali strah i nesigurnost. U trenutku kada Europa prolazi kroz turbulentne promjene, od ekonomskog rata carinama do naoružavanja i usmjeravanja mržnje prema Rusiji, ovakvi naslovi postaju dio šire strategije manipulacije podsvijesti. Plaćenički mediji koriste aktualna zbivanja kako bi po direktivi kreatora kaosa oblikovali javno mnijenje i pripremili teren za političke odluke, često na štetu racionalnog razmišljanja.

Strah kao oružje: Kontekst aktualnih zbivanja

Trenutna situacija u Europi pruža plodno tlo za medijske narative koji ciljaju na podsvijest. Početkom ovog mjeseca, američki predsjednik Donald Trump pokrenuo je globalni trgovinski rat, uvođenjem carina od minimalno 10% za sve zemlje, dok je Europska unija pogođena carinama od 20%, a Kina čak 34%. Europska komisija najavila je protumjere, ali neizvjesnost oko trajnosti ovih carina stvara osjećaj ekonomske nesigurnosti. U isto vrijeme, Europa se suočava s pritiskom za naoružavanje. Inicijativa ReArm Europe, koju je pokrenula predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen, izazvala je zabrinutost da će dodatno opteretiti ionako krhke proračune zemalja članica, preusmjeravajući sredstva iz socijalnih programa u vojnu industriju. Ovo naoružavanje često se opravdava narativom o “ruskoj prijetnji”, koji se sustavno pumpa kroz medije, usmjeravajući mržnju prema Rusiji i stvarajući atmosferu straha od novog sukoba.

U tom kontekstu, naslovi poput onog koji upozoravaju na “posljednje ljeto mira” – imaju dublji učinak. Oni ne samo da pojačavaju osjećaj nesigurnosti, već i pripremaju javnost za prihvaćanje mjera poput ponovnog uvođenja vojnog roka u zemljama Europske unije. No, očigledno se neće stati samo na tome, jer informacija da su poljske oružane snage već aktivirale zrakoplove kako bi osigurale zračni prostor nakon ruskih udara na zapadnu Ukrajinu samo dodatno podiže tenzije. Mediji koriste ovakve događaje kako bi stvorili dojam neizbježnosti sukoba, uvjeravajući građane da su ekstremne mjere – poput vojnog roka ili povećanja vojnih budžeta – nužne za “sigurnost”.

Nacionalni zanos kao suptilna manipulacija

Dok se na jednoj strani pumpa strah od rata, na drugoj se koristi nacionalni ponos kako bi se javnost emocionalno vezala uz određene narative. U Hrvatskoj je trenutno u fokusu najavljeni koncert Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom Hipodromu 5. srpnja 2025., za koji je već sada prodano gotovo pola milijuna karata. Dok su praktički još do jučer mediji pisali negativno o pjevaču, sada ovaj događaj prikazuju kao simbol domoljublja i nacionalnog jedinstva, ističući da bi Thompson i njegovih 500 tisuća fanova mogli predstavljati treću političku snagu u zemlji. Ovakav narativ nije samo glorifikacija pjevača – on je dio šire strategije koja koristi nacionalni zanos kako bi skrenula pažnju s ozbiljnih problema, poput ekonomske krize izazvane carinskim ratom ili rastućih tenzija u Europi.

Thompsonove pjesme, poput “Lijepa li si”, a u najnovije vrijeme „Ako ne znaš što je bilo“, često se prikazuju kao izraz domoljublja, kojeg su mediji sposobni preusmjeriti u suptilnu manipulaciju po njihovim potrebama, odnosno po potrebama kreatora kaosa. Ovakvi događaji se u pravilu koriste kako bi se stvorio osjećaj kolektivne pripadnosti, koji zatim može poslužiti za opravdanje agresivnijih politika – bilo da je riječ o podršci naoružavanju Europe ili usmjeravanju mržnje prema vanjskim “neprijateljima” poput Rusije. U trenutku kada se Europa priprema za moguće sukobe, a Hrvatska se suočava s ekonomskim izazovima zbog globalnih carina, ovakvi spektakli služe kao emocionalni ventil, ali i kao alat za odvraćanje pažnje od stvarnih problema i usmjeravanja u željenom smjeru.

Studentski prosvjedi u Srbiji: Suprotstavljanje manipulaciji

Dok Hrvatska tone u nacionalni zanos, u susjednoj Srbiji odvija se nešto drugačija priča. Studentski prosvjedi, koji su počeli u studenom 2024. nakon urušavanja nadstrešnice na željezničkoj stanici u Novom Sadu, gdje je poginulo 16 ljudi, proširili su se na 400 gradova i naselja do ožujka 2025. Studenti, predvođeni zahtjevima za odgovornošću vlasti, suprotstavljaju se ne samo korupciji, već i medijskoj manipulaciji. Vlast i provladini mediji pokušali su diskreditirati prosvjede, optužujući studente da su “strani plaćenici” ili “hrvatski špijuni”, što pokazuje kako se slični mehanizmi manipulacije koriste i u Srbiji.

Ovi prosvjedi pokazuju da mlađe generacije nisu imune na medijske narative, ali su sve svjesnije njihovog utjecaja. Dok se u Hrvatskoj mladi okupljaju na Thompsonovim koncertima, u Srbiji se bore za pravdu i transparentnost, odbijajući prihvatiti narative straha i podjela koje im se nameću. Ova dva primjera – nacionalni zanos u Hrvatskoj i otpor u Srbiji – ilustriraju različite načine na koje mediji mogu utjecati na podsvijest, ali i kako se tom utjecaju može suprotstaviti.

Kako funkcionira manipulacija?

Mehanizam manipulacije podsvijesti kroz medije ostaje isti, bez obzira na kontekst. Prvo, koriste se dramatični naslovi i priče kako bi se izazvala emocionalna reakcija – strah od rata, ponos zbog nacionalnog identiteta ili bijes prema “neprijatelju”. U slučaju članka o „posljednjem ljetu mira“, riječi poput “posljednje ljeto mira” i “rat u Europi” ciljaju na osjećaj opasnosti. Slično tome, medijska pokrivenost Thompsonova koncerta koristi emocionalni naboj domoljublja kako bi stvorila osjećaj jedinstva, dok se u Srbiji prosvjedi diskreditiraju etiketama poput “strani plaćenici” kako bi se izazvala sumnja i podjela.

Drugi korak je ponavljanje ovih narativa kroz različite kanale – od vijesti do društvenih mreža – dok ne postanu dio kolektivne svijesti. Kada ljudi osjete strah ili ponos, postaju podložniji prihvaćanju odluka koje inače ne bi podržali, poput uvođenja vojnog roka ili podrške agresivnijim vanjskim politikama. U trenutku kada Europa tone u ekonomsku nesigurnost zbog carinskog rata, a tenzije s Rusijom rastu, ovakvi narativi postaju još opasniji jer stvaraju plodno tlo za eskalaciju sukoba.

Tko stoji iza ovakvih narativa?

Plaćenički mediji djeluju pod direktnim utjecajem političkih i korporativnih interesa kojima upravljaju gospodari kaosa koji u kontekstu aktualnih zbivanja imaju koristi od širenja straha i nacionalizma. Na primjer, naoružavanje Europe pogoduje vojno-industrijskom kompleksu, dok carinski ratovi služe za pritisak na konkurentske ekonomije. Usmjeravanje mržnje prema Rusiji, iako djelomično temeljeno na stvarnim sukobima poput onog u Ukrajini, često se koristi kao dimna zavjesa za unutarnje probleme EU-a, poput rastućeg nezadovoljstva građana i uspona desničarskih stranaka.

U Hrvatskoj, medijska glorifikacija Thompsonova koncerta može poslužiti političkim elitama za jačanje nacionalnog identiteta u trenutku ekonomske nesigurnosti, dok u Srbiji vlast koristi medije za gušenje prosvjeda i očuvanje statusa quo. U oba slučaja, cilj je isti: kontrolirati emocije javnosti kako bi se olakšala provedba određenih politika.

Kako se zaštititi od manipulacije?

Suprotstavljanje medijskoj manipulaciji zahtijeva svjesnost i kritičko razmišljanje. Prvi korak je prepoznavanje emocionalnog utjecaja koji mediji žele izazvati – bilo da je riječ o strahu od rata, ponosu zbog nacionalnog identiteta ili bijesu prema “neprijatelju”. Kada naslov poput “Ovo ljeto bi moglo biti posljednje ljeto mira” izazove tjeskobu, važno je zapitati se: postoje li konkretni dokazi za ovu tvrdnju? Tko stoji iza ovog članka? Koji je njihov cilj?

Drugi korak je traženje alternativnih izvora informacija i usporedba različitih perspektiva. Na primjer, dok mediji u Hrvatskoj slave Thompsonov koncert kao simbol domoljublja, vrijedi se zapitati kako ovakav narativ utječe na odnos prema susjednim zemljama poput Srbije, gdje studenti prosvjeduju protiv korupcije. Na kraju, educiranje o povijesti medijske manipulacije pomaže u razumijevanju kako ovi mehanizmi funkcioniraju i kako se mogu prepoznati.

Plaćenički mediji nastavit će koristiti aktualna zbivanja – od carinskog rata i naoružavanja Europe do nacionalističkih spektakla i prosvjeda – kako bi utjecali na podsvijest. Ali svjesnim pristupom i kritičkim razmišljanjem, moguće je smanjiti njihov utjecaj i zadržati kontrolu nad vlastitim mislima i odlukama. U suprotnom, riskiramo da postanemo puki sudionici u scenariju koji su osmislili oni koji stoje iza ovih narativa.

Foto naslovnica: web screenshot

Svidio vam se članak? Trebamo i vašu pomoć da nastavimo iznositi istinu!

4 KOMENTARI

  1. kako se ono nekad pjevalo na nekim misama u crkvi:
    “od kuge, glada, rata i zle godine…
    oslobodi nas gospodine..”

    ali glafija nam baca baš to… kuga(plandemija), glad (žele ljudima postepeno zabraniti jedenje mesa i svega i čak uzgajanje vlastitog voća i povrtća).. a sada ovcama žele uvaliti i rat i za to ih postepeno psihološki pripremaju

    ali većina ovaca , mobi-telaca umjesto da upali lampice za alarm, kao što smo mi malobrojini upalili, koji to kužimo, ali oni većina to ništa i ne primjećuje, jer su ovce zaokupljene sa onim “u se, na se, i poda se” i sa “preda se” (stalno mobitel pred praznom tikvom)
    kao što ovce ni onda 2020. nisu skužili, kada su odjednom svi političari i mediji počeli sijati paniku od virusa, i zahtjevali sve žešće i žešće mjere..

    uvijek je isti princip glafije i njenih plaćenika, političara, medija, “stručnjaka” i ostalog šljama…
    sjećamo se ono nakon 11. 9. 2001.– kada su svi drečali, ništa više neće biti isto,. ovo je sada prekretnica, nova era, nova epoha u povijesti, sada će nas opasnost od terorizma stalno pratiti.. naviknite se na to i prihvatite to glupe ovce

    pa isto sranje i 2020.–kada su svi drečali, ništa više neće biti isto,. ovo je sada nova era, nova epoha u povijesti, sada će nas opasnost od pandemija i virusa stalno pratiti..naviknite se na to i prihvatite to glupe ovce! nova normalnost

    pa i sada polako isti muster, odnosno već od veljače 2022. od početka “specijalne vojne operracije” Rusije u Ukrajini..ništa više neće biti isto,. ovo je sada nova era, nova epoha u povijesti, sada će nas opasnost od sukoba i ratova stalno pratiti..prihvatite to glupe ovce! nova normalnost

    O tom njemačkom režimskom “vojnom povjesničaru”, i njegovoj izjavi da će ovo ljeto možda biti zadnje ljeto u miru, spominjao sam ovdje na forumu prije koji tjedan.. I sada su to prenjeli i domaći glafijni propagandni mainstream mediji, prenjeli su članak iz hrvatskog izdanja Deutsche Welle, iz kojega Index i ostala bagra, često prenose članke o situaciji u Njemačkoj.
    DW je njemačka državna radio televizija za inozemstvo za propagandu glafije

    Taj “vojni povjesničar”, Sönke Neitzel, režimlija, faktički je dio njemačkog vladajućeg establišmenta (vlast+mediji+sudovi-+znastvenici+NGO-ovi), gost je po svim držvanim i mainstream medijima.. I naravno, da on to nije tek tako slučajno ispalio, već je to tako vjerovatno pripremljeno u dogovoru sa njemačkim vlastodršcima- vazalima glafije. sve spada u psihološku pripremu ovaca na klanje..
    Kao i godinama prije plandemije, kada su Gates i mnogi drugi banditi i mediji stalno trubili, da bi mogao doći smrtnosni virus, koji će potamaniti milijune..
    Kao što su i prije 11.9.2001. , trubili da terorističke organizacije u propaloj državi afganistan pripremaju terorističke napade na zapadne države…

    Neitzel je ranije u svojim režimskim djelima njemačku vojsku “wehrmacht” iz 2. sv. rata rasturio i rekao da su bili zločinačka vojska i sve sami zločinci, i da je on želio navodno razbiti mit o časnim njemačkim vojnicima… nisu bili časni već za njega sve zločinci..

    a sada tojest, ima nekoliko godina, on hvali vojaštvo i ratovanje.. i zahtjeva već godinam, ponovo uvođene vojne obaveze u Njemačkoj i naoružavanje Njemačke. 2020. je objavio knjigu: “Njemački ratnici: od carstva do berlinske republike – vojna povijest”.

    Izjavio je prije nekoliko godina: “Mi trebamo vojnike kao borce i ratnike, moramo ponovo učiti ratni zanat”.

    Njemački CDU i SPD završili su koalicijske pregovore i uskoro će biti sastavljena nova vlada.
    Već sada je poznato, da Boris Pistorius, dosadašnji mnistar odbrane, u sadašnjoj vladi SPD-a i Zelenih, koja je još uvijek na vlasti, dok sa radom službeno ne započne nova vlada, -ostaje ministar odbrane i u novoj vladi. Što se prognoziralo već krajem prošle godine… Kada su bili raspisani prijevremeni izbori…
    Već se tada unaprijed znalo da će Friedrich Merz, službenik Black Rocka, i ratnohuškački jastreb, biti novi kancelar, a Pistorius, također ratnohuškački jastreb, da ostaje ministar odbrane. Namještene ankete su tada prikazivale Pistoriusa kao navodno najpopulurnijeg političara u Njemačkoj. Ali SPD je ipak kao kandiata za kancelara za te izbore, poslao opet nekarizmatičnog i smotanog i neuspješnog Scholza.
    Vjerojatno je i to bilo planirano unaprijed, da žrtvuju Scholza, jer su znali da će SPD ioanako drastično izgubiti. Pa će se Scholz, koji se ipak protivio angažiranju Njemačke u Ukrajini, nakon poraza morati sam maknuti, i onda će glavnu riječ u SPD-u preuzeti navodno “popularni” Pistorius. Koji je još lani više puta isticao da Njemačka mora biti “ratno sposobna”.

    Kao što se unaprijed znao i rezultat namještenih izbora… AFD-u i BSW-u je ukraden određeni postotak glasova.. Koji su onda dodani Zelenima, tako da oni nisu tako drastično izgubili kao SPD, i stranki Ljevica, tako da je BSW, jedina stranka, koja je, pored AFD-a, zahtjevala kritičko preispitivanje plandemije i odgovornosst onih za plandemiju i jedina koja se pored AFD-a, protivi ratnom angažnamnu Njemačke, izvisila i nije ušla u parlament… Osvojila je 4,97% glasova, ma za dlaku nije osvojila 5% (ha, ha, ha) . Sve tužbe ove stranke za ponovo brojanje svih glasova na izborima, njemački ustavni (partijski sud) je odbio. Kao što je odbio i sve tužbe protiv, na prevaru izglasanog zakona o faktički ratnom budžetu od preko 1000 milijardi.
    I tako se dakle već lani, unaprijed znalo da će CDU i SPD, opet sastaviti vladu, (kao i 3x u vrijeme Merkelice), jer CDU ne želi koalirati sa AFD-om i tako je SPD, najveći gubitnik izbora, opet u vladi. A i Zeleni, koji su formalno sada opozicija. će ustvari faktički također suodlučivati o svemu i biti neformalni dio vlade.

    Soroseva stranka Zeleni, su među najvećim ratnim huškačima, kao što su bili i najžešći pobornici plandemije. A da su najžešći pobornici LGBT ideologije i rane seksualizacije djece, to je poznato od njihovog osnivanja. Vrlo su aktivni i ovdje u regiji sa svojom zakladom Heinrich-Boell-Stiftung.
    Joschka Fischer, veteran Zelenih, bivši njemački ministar vanjskih poslova, također ratni huškač..zahtjeva naoružavanje Njemačke i “odlučno suprostavljanje Rusiji”. Fischer koji je u mladosti bio šezdsetosmaš i tukao se sa policijom, je danas osobni prijatelj Sorosa i elite, umrežen u brojnim globalističkim organizacijam, također je i savjetnik u Svjetskom židovskom kongresu. On je multi-multi-multi-multi-milijunaš, jer pored debele penzije, ubire još ogromnu lovu kao savjetnik i član odbora u više koncerna, između ostalih i u BMW-u.

    spominjao sam već priručnik, kojega je služebno objavio njemački parlament u siječnju pod naslovom: “Grünbuch ZMZ 4.0. Zivil-Militärische Zusammenarbeit 4.0 im militärischen Krisenfall”.

    eticamedia.eu/wp-content/uploads/2025/03/250207_Gruenbuch_ZMZ_digital.pdf

    ratna propaganada na VL-u prije koji dan:

    “Bivši general predviđa: ‘Ako dođe do Trećeg svjetskog rata, imamo samo dvije godine za pripremu’

    vecernji.hr/vijesti/bivsi-general-predvida-ako-dode-do-treceg-svjetskog-rata-imamo-samo-dvije-godine-za-pripremu-1847714

    i na indexu:

    index.hr/vijesti/clanak/njemacki-obavjestajci-sve-su-vise-uvjereni-da-slijedi-rat-s-rusijom/2658665.aspx

    index je i ovaj članak također prenio sa DW-a..

  2. U tom “Grünbuch ZMZ 4.0. Zivil-Militärische Zusammenarbeit 4.0 im militärischen Krisenfall” je opisan scenarij mogućeg sukoba Zapada i Rusije, od 2030. godine..I u njemu se spominje velika vojna vježba ruske vojske, pod nazivom “Zapad” u Bjelorusiji i Kaliningradu u ožujku 2030.
    Međutum, ta vježba “Zapad”, zaista je planirana i to za rujan ove godine. Rusija će izvesti tu vježbu u rujnu. Zato je onaj “povjesničar”, rekao da bi ovo ljeto, možda moglo biti zadnje ljeto u miru..

  3. Međutim, i druga strana igra svoju ulogu…
    Veleposlanik Rusije u Njemačkoj, Sergej Nečajev je u intervjuu za njemačku državnu TV ARD rekao, da je planirani budžet EU-a za odbranu sigurnosni rizik za Rusiju.
    “Europa je jedna vrsta ratnog protivnika, zato što je militarizacija zapadne Europe, potpuno u pogonu”.
    Na pitanje voditeljice šta misli o odnosu između Rusije i Njemačke, Nečajev je odgovorio: “Mi se do sada ne posmatramo da smo u ratnom stanju. Dosad ne. Ne znam, hoće li do toga doći.”
    Veleposlanik nije decidirano, odlučno odbio mogućnost rata, već je bio neodređen, dakle rekavši, za sada Rusija nije u ratnom stanju (sa Njemačkom, jer se pitanje odnosilo na njemačku), ali on ne zna hoće li do toga doći, dakle hoće li Rusija proglasiti ratno stanje…
    Tu se radilo o emisiji njemačke TV pod lijepim naslovom: “Strah od rata. Njemci na vremenskoj prekretnici”.
    Dakle i ovdje se već u samom naslovu emisije, subliminarno, psihološki ovcama sugerira i ratna opasnost i “vremenska prekretnica”. Ono što sam već spominjao o poznatom progandnom musteru glafije, kada su i nakon 11.9. 2001. i nakon početka pčlandemije isto dramatično trubili o novoj epohi i baš o “vremenskoj prekretnici”. To dakle uvijek hoće reći; ovce nema vam više udobnostiu i mira kao dosada, dolazi novo vrijeme, nova epoha, ovo je sada “prekretnica”- i treba da se naviknete na tu i tu novu opasnost i novu normalnost

    A da se ne govori o stalnom agresivnom urlanju poznatog klauna i trola, Vladimira Solovjova na ruskoj državnoj TV u vlasititoj emisiji, koji ima 3 godine, još od početka rata u Ukrajini, stalno prijeti Zapadu sa raketnim udarima iz Rusije, na velike zapadne gradove i njihovim uništenjem..
    Inače, Solovjov, je prije 10-ak godina bio veliki prijatelj sa imenjakom Zelenskim, dok je Zelenski još bio glumac, prije nego što se “dosjetio” da je Ukrajinac. Obojica imaju istu etničku pozadinu.

    po meni, je namjera da glafija opet uvuče u sukob Njemačku i Rusiju, kao 2 glavne i najveće nacije u Europi, kao i u prva 2 svjetska rata, kada su ove 2 države i nacije najviše stradale

  4. ovo što se kaže o Thompsonu, i ono što ste ranije objavljivali je točno, ali pala mi je na pamet misao: što ako je taj hajp sa Thompsonovim “rekordnim koncertom” također lažni?
    Da Thompson ima veliki broj fenova, to je neosporno i nitko to ne dovodi u pitanje i da ima uspjepšne koncerne.. Ali da je prodao, koliko ono? blizu 300.000 ulaznica, i da se na narednom koncertu na hipdromu očekuje još viši broj?
    Tko nam garantira- da je zaista prodano toliko ulaznmica? da su svi ti ljudi zaista platili ulzanice?
    Dakle, što ako je i to fejk, ako je možda prodano daleko manje ulaznica, a mnogi ljudi su pušteni da uđu besplatno– i dakle da se umjetno napravi “svjetski rekord”? Da bi se impresionialo javnost..

VEZANO

najnovije