Zapratite nas na Telegramu: https://t.me/provjeri_hr
Žrtve plandemije
Djeca školske dobi izgubila su više od trećine godišnjeg učenja u ranoj fazi plandemije i još uvijek ih nisu sustigli, što predstavlja “pravi problem za ovu generaciju”, upozorili su istraživači u ponedjeljak.
„Pandemija“ Covida-19 uzrokovala je jedan od najvećih poremećaja u obrazovanju u povijesti, s 95 posto učenika diljem svijeta pogođenih zatvaranjem škola, pri čemu je online nastava dobila zamaha.
Kako bi saznali magnitudu ovog utjecaja na učenike, europski tim proveo je najveću reviziju istraživanja na tu temu do sada.
Analizirali su 42 studije objavljene između ožujka 2020. i kolovoza 2022. u 15 zemalja, uključujući nekoliko europskih i južnoameričkih zemalja, kao i SAD, Južnu Afriku i Australiju.
Studija je pokazala da su djeca u dobi od 5 do 18 godina izgubila ekvivalent od 35 posto normalne godine obrazovanja.
Djeca nepovoljnijeg položaja bila su nerazmjerno pogođena, baš kao i ona u siromašnijim zemljama, prema studiji koja je objavljena u časopisu Nature Human Behaviour.
“Kriza učenja je kriza jednakosti”, rekao je glavni autor studije Bastian Betthauser, istraživač na francuskom sveučilištu Sciences Po.
Istraživači su također otkrili veće “deficite učenja” za matematiku nego za čitanje.
“To može biti zbog toga što roditelji mogu bolje pomoći svojoj djeci u čitanju u usporedbi s vježbama iz matematike”, rekao je Betthauser na konferenciji za novinare.
Većina nedostataka u učenju pojavila se tijekom zatvaranja škola na početku plandemije.
Napori djece, roditelja, škola i vlada od tada su možda spriječili daljnje gubitke, ali nisu nadoknadili izgubljeno, navodi se u studiji.
“Obrazovanje je jedan od ključnih (ako ne i ključni) prediktora prijelaza djece iz škole na posao, njihovog uspjeha na tržištu rada, uspjeha u izgradnji vlastitih sredstava za život”, rekao je Betthauser.
“Ovo će potencijalno biti pravi problem za ovu generaciju koja je iskusila pandemiju u školi”, rekao je.
Istraživači su pozvali vlade da poduzmu političke inicijative kako bi pomogle ovoj generaciji da povrati svoje gubitke.
Dodali su da je potrebno više istraživanja kako bi se shvatio razmjer problema u budućnosti, posebno u manje razvijenim zemljama.
Betthauser je pozvao kreatore politike da ostanu usredotočeni na to pitanje.
“Imam osjećaj da je možda pozornost malo skrenuta drugim aktualnim događajima i važno je zapamtiti da su ti nedostaci u učenju još uvijek prisutni”, rekao je Betthauser.
Provjeri/insiderpaper.com
Foto naslovnice: pixabay.com
P O D I J E L I !