Zapratite nas na Telegramu: https://t.me/provjeri_hr i YouTube: https://www.youtube.com/@provjeri_hr
Poticano samoubojstvo
Europska automobilska industrija suočava se s kolapsom, a glavni krivac za ovu krizu je, prema mnogim stručnjacima, zelena agenda Europske unije. Predsjednica Europske komisije, Ursula von der Leyen, nastavila je promicati politike koje su, prema kritikama, dovode do egzistencijalne krize u sektoru. U sklopu tih politika, von der Leyen je lansirala “Kompas konkurentnosti”, tvrdeći da će smanjiti ekološke, socijalne i druge propise Komisije. Međutim, mnogi smatraju da je to samo još jedna propaganda koja neće donijeti stvarne promjene.
Bruxelles ostaje čvrst u svojim ciljevima
U izjavama koje je dala, von der Leyen nije popustila pred kritikama. “Ostajemo na kursu. Ciljevi su uklesani u kamenu”, izjavila je, naglašavajući da EU neće odstupiti od svojih ciljeva smanjenja emisije stakleničkih plinova. Ovi ciljevi, postavljeni za 2030. i 2050. godinu, i dalje su ključni, ali, prema von der Leyen, EU će pokušati do njih doći “što bolje i brže” smanjenjem složenosti propisa.
Teška situacija za europske dobavljače i proizvođače
Prema izvješću Automotive Manufacturing Solutions (AMS) od 23. siječnja 2025., europski automobilski sektor suočava se s ozbiljnim problemima. Vodeći europski dobavljači poput Boscha i Continentala već su najavili smanjenje broja zaposlenih, a tijekom 2024. godine predviđa se otkazivanje 54.000 radnih mjesta. Uz to, 65% europskih dobavljača teško održava profitabilnost iznad kritičnog praga od 5%, što ozbiljno ugrožava buduća ulaganja u tehnologije i inovacije. Problem je također visoka cijena proizvodnje, uključujući energiju i radnu snagu, kao i sve snažnija konkurencija jeftinijih kineskih električnih vozila.
Kineski konkurenti i subvencije: Dvostruki teret za europske proizvođače
Kako bi se nosila s konkurencijom jeftinijih kineskih električnih vozila, Europska unija razmatra povećanje subvencija za domaće proizvođače. Kineska električna vozila prijete europskoj proizvodnji jer bi mogli koštati europske proizvođače automobila čak 8 milijardi dolara do 2030. godine. Kao odgovor na to, EU je u lipnju 2024. godine povećala carine na kineske EV modele, tvrdeći da su cijene tih vozila umjetno niske zbog subvencija kineske vlade.
Volkswagen suočen s kaznama i prodajom tvornica
Europski proizvođači automobila suočavaju se i s novim izazovima. Volkswagen je, zbog nemogućnosti ispunjavanja EU ciljeva prodaje električnih vozila, suočen s kaznama od 1,6 milijardi dolara. Osim toga, VW je otvoren za pregovore s kineskim proizvođačima električnih vozila, čak razmatrajući iznajmljivanje ili prodaju svojih tvornica. Ova odluka dodatno pokazuje ozbiljnost trenutne situacije u europskoj automobilskoj industriji.
Novi izazovi za Europsku komisiju
Unatoč povećanim problemima, von der Leyen je u svojim posljednjim izjavama ponovila da EU neće mijenjati svoje ciljeve za smanjenje emisije stakleničkih plinova za 55% do 2030. godine, te postizanje nulte emisije do 2050. godine. Komisija također planira smanjiti birokratske prepreke, ali u praksi se čini da su promjene kozmetičke i da neće donijeti konkretna rješenja za europsku industriju.
Zaključak: Europska automobilska industrija pod prijetnjom propasti
Europska automobilska industrija sada mora odgovoriti na niz izazova – od visoke konkurencije iz Kine do visokih troškova proizvodnje i nerealnih ekoloških ciljeva. Ako EU ne promijeni svoju politiku ili ako europski proizvođači ne pronađu načine za prilagodbu, pred njima je neizvjesna budućnost. Nadolazeće godine bit će presudne za opstanak sektora.
Provjeri/mediji
Foto naslovnice: screenshot expose-news
P O D I J E L I !