Zapratite nas na Telegramu: https://t.me/provjeri_hr
Više ništa neće biti isto
Umjetna inteligencija (AI) u izvješćima o njezinoj sve većoj upotrebi u tvrtkama često se opisuje kao ona koja izaziva pustoš i uništava radna mjesta. Nedavna izviješća o planovima telekom grupe BT da smanji broj svojih zaposlenika primjer je toga.
Međutim, iako je umjetna inteligencija ta koja je prikazana u naslovima, u ovom slučaju je prava priča prelazak s bakrenih na optička vlakna u BT mreži.
Ovaj potez BT-a zahtijevao je veliki, jednokratni napor, koji se bliži kraju, kao i radna mjesta koja je otvorio. A budući da je vlakno pouzdanije, manja je potreba za radnom snagom montera na terenu koji obavljaju popravke.
Ovo će promijeniti oblik BT-a kao operacije: umjesto organizacije ljudi u kombijima, imat će mrežne dizajnere i menadžere koji, većinom, mogu daljinski nadzirati opremu na terenu.
To se događa i u drugim sektorima. Motori zrakoplova Rolls-Royce nadziru se dok lete iz ureda u Derbyju. Stroj za fotokopiranje u vašem uredu – ako još uvijek imate ured (ili stroj za fotokopiranje što se toga tiče) – vjerojatno također automatski nadzire dobavljač, a da mu tehničar ne prilazi ni blizu.
AI može djelomično pridonijeti smanjenju poslova u službi za korisnike u BT-u tako što može ubrzati i podržati relativno rutinske zadatke, kao što je provjera poziva ili pisanje pisama i e-pošte klijentima.
Ali to obično nije u obliku “robota” koji zamjenjuje radnika preuzimajući njegov cijeli posao. Više je riječ o tome da tehnologije umjetne inteligencije pomažu ljudskim radnicima – koji djeluju kao “kopiloti” – da budu produktivniji u određenim zadacima.
Time se na kraju smanjuje ukupni broj potrebnog osoblja. A u priči o BT-u AI se spominje samo za jednu petinu radnih mjesta koja treba ukinuti, pa čak i tada samo kao jedan od razloga.
Tehnologije temeljene na umjetnoj inteligenciji vrlo rijetko jednostavno rade stvari brže i jeftinije. Dapače, automatiziraju neke zadatke, ali njihove analitičke sposobnosti također pružaju dodatni uvid u probleme klijenata.
Odvjetnička tvrtka može koristiti paket za pregled dokumenata za traženje problematičnih klauzula u stotinama ugovora o najmu, na primjer. Zatim može upotrijebiti cjelokupni uzorak onoga što je pronađeno kao osnovu za savjetovanje klijenta o boljem upravljanju portfeljem imovine.
Slično tome, u reviziji, AI tehnologije mogu automatizirati zadatak pronalaženja sumnjivih transakcija među tisućama unosa, ali i generirati uvide koji pomažu klijentu da razumije svoje rizike i učinkovitije planira svoj novčani tok.
Na te načine tehnologija može omogućiti odvjetničkim i računovodstvenim tvrtkama da ponude dodatne savjetodavne usluge klijentima. Usvajanje umjetne inteligencije također stvara nove vrste poslova, kao što su inženjeri i podatkovni znanstvenici u odvjetničkim tvrtkama.
Nedavni napredak u generativnoj umjetnoj inteligenciji – koji stvara tekst ili slike kao odgovor na upite, a ChatGPT i GPT 4 su najočitiji primjeri – predstavljaju nove mogućnosti i brige. Nema sumnje da pokazuju neke potencijalno nove sposobnosti.
Te će tehnologije utjecati na rad i promijeniti neke vrste poslova. No, oni nisu glavni krivci u slučaju BT, a istraživači i novinari moraju ostati hladne glave i ispitati dokaze u svakom slučaju.
Trebali bismo nastojati djelovati odgovorno kada uvodimo inovacije s umjetnom inteligencijom, kao i s bilo kojom drugom tehnologijom.
Provjeri/activistpost.com
Foto naslovnice: pixabay.com
P O D I J E L I !